Volvo vizează o autonomie impresionantă pentru mașinile sale electrice. Inginerii constructorului suedez lucrează intens pentru a obține cifre record.
Volvo speră să atingă autonomia record în următorii zece ani. Pentru a atinge acest obiectiv, suedezii trebuie să optimizeze tehnologia bateriilor litiu-ion cu care își vor echipa viitoarele mașini electrice. Următorul model pe lista lor este un crossover care va avea la bază o platformă dedicată.
1000 de kilometri. Atât speră cei de la Volvo să poată parcurge cu modelele cu emisii zero construite de ei. Compania colaborează cu Northvolt pentru a mări densitatea celulelor bateriilor cu până la 50%.
Cea de-a treia generație de vehicule electrice își va face apariția, cel mai probabil, la mijlocul acestui deceniu. Volvo îi trece deja în cont autonomii mai mari și o baterie integrată în podea pentru a spori rigiditatea, dar și eficiența.
O baterie mai mare echivalează cu o autonomie mai mare. În mod normal, acest lucru presupune și un timp de încărcare mai mare. Suedezii susțin însă, că timpul de încărcare va fi practic redus la jumătate, datorită unei tehnologii inovatoare de încărcare rapidă.
“Vrem să oferim avantaje tot mai consistente clienților noștri care conduc mașini electrice”, promite șeful diviziei de tehnologie, Henrik Green.
În aceste condiții, cea mai mare provocare pentru specialiștii de la Volvo este să reducă greutatea și să maximizeze spațiul.
În gamă își va face apariția și un XC90 electric. Prezentarea acestuia este programată să aibă loc anul viitor. Până atunci însă, Volvo a prezentat conceptul Recharge. Este un SUV cu o configurație special proiectată pentru o mașină electrică. Această configurație a permis repoziționarea scaunelor pentru a optimiza spațiul la bord.
Modelul afișează un design minimalist și urmează principiul “mai puțin este mai mult”. Acesta anticipează și designul viitoarelor modele cu emisii zero ale producătorului nordic.